Edual
Inšpirácie pre výchovu detí
Knihy


Nové detstvo

Jordan Shapiro

Na sklade > 5 kusov

Kniha Nové detstvo ponúka nový, revolučný pohľad na moderné technológie, ktorým sú naše deti denne vystavované. Vo svete, kde hranie videohier a používanie internetu deťmi vzbudzuje obavy a inšpiruje k množstvu výskumov, zaoberajúcich sa dopadom týchto vplyvov na vývoj našich deti, ponúka Jordan Shapiro na prvý pohľad až šokujúco tolerantný prístup.
Skutočne robí hranie videohier z detí zombíkov a pripravuje ich o poctivé detstvo? Alebo ich, naopak, môže istým spôsobom rozvíjať? Veď medzi ich a našim detstvom vlastne ani nemusí byt taký zásadný rozdiel...

Zľava 3012,909,03
Kúpiť

O knihe

Shapiro nielenže ponúka iný uhol pohľadu, navyše dobre vysvetlený a podložený faktami, ale v istej časti sa jeho kniha mení na povinnú príručku pre rodičov. Oddeliť deti od moderných technológií a sociálnych sietí je dnes nemožné. Ale vďaka autorovým postrehom a radám môžeme deti naučiť využívať ich zodpovedne a bez negatívnych následkov.

Kniha Jordana Shapira vám nepovie, že máte deťom všetky moderné lákadlá vziať, lebo sú zlé. Naučí vás však, ako deti do digitálneho sveta vyslať natoľko pripravené, aby na ne nepôsobili deštruktívne.

Úryvok z knihy

Dávajte si pozor na to, aby ste na hry nenazerali optikou digitálne/analógové. Naučte deti, ako začleniť nové spôsoby hry do celostného herného priestoru dvadsiateho prvého storočia.

Množstvo dospelých znepokojuje, koľko času trávia deti hraním videohier, a preto si osvoja problematický čiernobiely spôsob uvažovania typu „vypnúť/zapnúť“. Uveria falošnej duálnosti. Veria, že digitálnu hru je možné vnímať ako protiklad všetkých neelektronických aktivít. Preto sa životy detí rozdeľujú na čas s obrazovkou a čas bez nej. Je to dosť nešťastné, pretože množstvo digitálnych hier dokáže byť pre vývoj detí rovnako prospešných ako hry v reálnom svete. Všetky hry môžeme chápať ako malé rituály. Zúčastnení stvárňujú scenáre v rámci stanovených hraníc a dodržiavajú nepísané pravidlá. Hry určujú, ako hráči nazerajú na skutočnosť a svoje činy, vedú ich k tomu, aby riešili problémy a robili rozhodnutia. Po tejto stránke je digitálna hra taká, ako všetky ostatné hry – prostredníctvom ritualizovaného konania upevňuje vzorce myslenia a posilňuje určité neurónové spojenia. Samozrejme, neznamená to, že adekvátne nahrádza fyzické aktivity a klasické hračky. Môže ich však cenne obohatiť a bežné hračky doplniť primerane dvadsiatemu prvému storočiu.

 

Podrobnosti

Väzba: brožovaná
Počet strán: 360
Rozmer: 125 x 200 mm
Hmotnosť: 332 g
Jazyk: slovenský
ISBN: 978-80-8111-558-5
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: noxi